V tomto článku prinášam len môj osobný názor na to , prečo sú klasické jedálničky úplne zbytočné. Na tento môj osobný názor nenahováram nikoho, je to len môj osobný pohlad na danú problematiku.

Jedálničky alebo stravovacie plány sú čoraz rozširenejšie. Veľa krát ich robia ľudia ktorý absolútne o danej problematike nevedia nič a tým pádom sa snažia robiť niečo čo sami neovládajú. Jedna vec je poznať teóriu ktorú sa naučili na pár dňovom rýchlo kurze a druhá vec je sa danými informáciami riadiť a využívať ich v živote.

Klasické jedálničky sú podla môjho názoru, dlhodobo neudržateľné a neefektívne. Veľa ľudí má určite skúsenosti s klasickými jedálničkami kde mali na každý deň napísaných pár jedál v určitých časových rozvrhoch.

Tu ukážem pár príkladov prečo sú klasické jedálničky podla mňa neefektívne .

1. Nedá sa dodržiavať dlhodobo – Toto je jeden z najvôäčších problémov jedálničkov. Väčšina klasických jedálničkov sa robí na určitý čas , a točí sa vňom pár jedál dookola. Ludí to zvykne po čase omrzieť nastáva stereotyp a upadá odhodlanie do pokračovania v zdravom životnom štýle. Problém je vtom že nedá sa jesť stále presne to čo je napísané v jedálničku. Nedá sa to dodržiavať časovo a vela krát ani ekonomicky.

2. Chýbajúce informácie – Predstavte si že máte v jedálničku napísaný na obed losos , idete do obchodu nemajú ho , tak s pôjdete pozrieť do druhého obchodu tam ho tiež nemajú a takto ešte prejdete dva obchody kde ho tiež už nemajú a nakoniec odídete domov nervózny a frustrovaný že ste nekúpili to čo bolo napísane v jedálničku a navyše neviete ani čo máte jesť , lebo veď losos nemali. Ak nemáte zdôvodnené prečo máte čo konzumovať , budete len zbytočne stresovať.

3. Nízka variabilita jedál – V jedálničkoch sa väčšinou točí len pár jedál , ktoré sa po pár dňoch opakujú. Po čase nastáva stereotyp lebo vám už tá ryža bude liezť na nervy a vykašlete sa na celý jedálniček.

4. Presný harmonogram – Raňajky o 7dmej , Desiata o 10tej , obed o 12tej ? Napríklad nie každému chutí raňajkovať, niekto zje 20g ovsených vločiek a napína ho . Takýto človek len velmi ťažko a s velkou nechuťou bude jesť jedlo o 7mej. Znova takýto prístup dlho nevydrží. Obed o 12tej ? Okey  a čo vtom prípade ak ma šéf pustí na obed neskôr ? okolo pol druhej ale o tretej už mám napísaný olovrant ? . Človek je ztoho neskutočne dezinformovaný a po čase ho to prestane baviť.

Tieto 4 veci mi spomínali ľudia s ktorými som spolupracoval ohladne konzultácií , čiže som si ich nevymyslel.

Toto sú také 4 najčastejšie príklady kvôli ktorým sú podla mňa klasické jedálničky zbytočné. Samozrejme každý robí iný jedálniček , niekto obšírnejší niekto jednoduchší, ja tiež ked sa pozriem na svoje niekdajšie jedálničky tak neviem či sa mám smiať či plakať. Preto som vytvoril niečo , kde ľudia majú volnejšiu ruku v zostavovaní svojich jedál a nebudú musieť so sebou nosiť stopky aby vedeli kedy je čas na jedlo. Namiesto toho sa budú stravovať bez stresov aby dosahovali maximálne výsledky. Toto isté sa snažím učiť mojich klientov , aby z jedla nerobili vedu , funguje tu zopár princípov a to či vynecháš raňajky určite nemá vplyv na to či schudneš.

Ludia sa musia naučiť správne stravovať a bez informácií prečo to tak majú robiť sú stratený.

V tvojom stravovacom systéme musí byť hlavne odôvodnená každá jedna vec ktorú robíš. Lebo potom vtom budeš stratená. Preto som vymyslel niečo , čo ti pomôže začať stravovať sa normálne a bez stresov ztoho ked nestíhaš jesť , alebo či musíš jesť 6x za deň. Vytvoril som REDUKČNý PROTOKOL ktorý si vieš stiahnuť TU a naučís sa vňom prečo robiť to čo je tam napísane , všetko más odôvodnené a tým pádom vtom nebudeš stratená a vieš sa stravovať kvalitne dlhodobo .