Mnoho ludí má strach z posledného jedla dňa . Tento strach z večere je umelo vyvolávaný rôznymi web stránkami. Fakt je ten že neskorá večera absolútne nespôsobuje nárast telesného tuku.  Skutočnosť je taká , že telo nevie kolko je hodín, naše telo nevie či sú štyri alebo pol šiestej , preto tvrdiť že po určitej hodine sa skonzumovaná potravina ukladá do tukov , nie je správne.

 

Avšak čo večerať a kedy ?

Čas nášho posledného jedla dňa , nezohráva až takú dôležitú úlohu pri chudnutí. To či sa najeme posledný krát o siedmej alebo o deviatej večer je úplne jedno. Základom je vedieť , čo je vhodné konzumovať ako posledné jedlo dňa.

Večere typu ako 100g bebe keksíkov s mliekom,tak na toto by sme mali zabudnúť velmi rýchlo. Večere musia byť v prvom radne nutrične bohaté. To znamená že večera by mala obsahovať kvalitné bielkoviny a taktiež ideálne aj kvalitné tuky, ktoré spomalia vstrebávanie bielkovín a tým pádom sa budú aminokyseliny do tela uvolňovať postupne.Preto je vhodné zaradiť na večeru bielkoviny s vysokou biologickou hodnotou ako sú napríklad (vajíčka,kuracie prsia, tuniak) , ale ešte ideálnejším sa javia byť mliečne výrobky , ktoré tým že obsahujú kazeín , tak majú výrazne spomalené vstrebávanie bielkovín. Takže ideálne je zaradiť tiež (cottage cheese, tvaroh, kvalitný biely jogurt,grécky jogurt,nízkotučný syr).

Večera by mala obsahovať aj kvalitné tuky. Naj-ideálnejšie avokádo , rybí olej, vaječné žltka, mandle, vlašské orechy, olivový olej.

Ako si teda poskladať jedlo na večeru ?

Ideálne je pridať 100g potraviny z bielkovín , to znamená variantu buď ( cottage cheese,tuniak, kuracie prsia, vajcia, morčacie prsia, losos, tvaroh, proteinový kazeinát, atď) , tieto bielkoviny treba skombinovať s kvalitnými tukmi v dávke okolo 20-30g na potravinu, varianty (avokádo,vlašské orechy, mandle,olivový olej,atď)

Potraviny si treba skombinovať podla vlastnej chuti a logiky, nie že si nalejem 10ml olivového oleja do tvarohu 😀

Takže neskorej večere sa netreba absolútne báť, nezapríčiňuje v žiadnom prípade naberanie tuku.