Každý si radi občas doprajeme niečo načo máme chuť, niekto má rád čokoládu , niekto si zas dopraje klobásu a niekomu chutia chipsy. Áno , zo zdravotného hladiska nie je ani jedna vec ukážková , ale ak sa to sňou neprehána nemá to absolútne žiaden zlý dopad na naše zdravie a chudnutie.

Pravda je taká , že zdravý životný štýl nie je len o tom , jedávať 5x denne kuracie prsia s brokolicou a denne vypiť 4 ovocné smoothie , musí tu byť priestor aj pre občasné prehrešky . Je naivné si myslieť , že ak začneme so zdravou stravou , tak do konca života si nedáme nič „nezdravé“ . Toto je nemožné splniť, sme len ludia , a niekedy sa u každého vyskytujú príležitosti , kedy si zdravú stravu vybrať nedokážeme. Pochybujem že niekto bude piť na plese zeleninové smoothie , alebo si dá namiesto narodeninovej torty 150g kuracích prs vo vode so zeleninou.

Občas každý znás skonzumuje niečo čo by v jedálničku byť nemalo a určite by sme ztoho nemali mať výčitky svedomia, sme len ludia.

Problém nastáva vtedy , ak si z nezdravých jedál spravíme každodenný zvyk. Vtedy nám hrozí jednak aj zdravotné riziko , ale aj riziko nárastu podkožného tuku. Pokial naša strava obsahuje 80% „zdravých jedál“ a 20% „nezdravých“ je to v poriadku, ak to je ale naopak tak máme problém.

Treba si zapamätať že jedno nezdravé jedlo nás týždenne chorými a tučnými nespraví, tak isto ako nás jedno zdravé jedlo týždenne nespraví zdravými a chudými. Chuť na občasné prehrešky máme každý bez výnimky či chceme chudnúť alebo nie. Nechajme si priestor aj pre občasné nezdravé jedlá , ale nech neprekračujú viac ako 20% nášho jedálnička.