Bielkoviny ????

Pre cviciaceho cloveka su bielkoviny nesmierne dolezite ??
Vela ludi sa im vyhyba co je velka chyba , lebo bielkoviny su zakladna stavebna jednotka organizmu ?

Bez bielkovin sa nase svalstvo nedokaze regenerovat a tiez sval “nerastie” bez pozadovaneho prijmu bielkovin .

Ake bielkoviny prijimat ??
Hlavne plnohodnotne ( ktore obsahuju vsetky aminokyseliny ) ako napr. vajcia , tvaroh , cottage cheese ,losos

Kolko ich prijimat ??

Priemerny clovek (nesportovec) by mal denne prijat cca.70g bielkovin , zalezi to samozrejme aj od telesnej vahy ?
Clovek ktory pravidelne cvici by mal prijimat 1,5g bielkovin na kg hmotnosti .
Teda 70kg zena by mala denne prijat cca.105g bielkovin denne .

Kedy prijimat bielkoviny ??

Bielkoviny by sa mali prijimat v kazdom jednom chode , pre udrzanie pozitivnej dusikovej bilancie ❗️

Davajte si pozor nato , aby vasa strava obsahovala len KVALITNE A PLNOHODNOTNE bielkoviny ❗️❗️❗️jj
Bielkoviny zo zdrojov ako su napriklad fazula , hrasok,soja , syr Tofu su NEPLNOHODNOTNE ,lebo neobsahuju vsetky aminokyseliny .

Základ by mali tvoriť živočíšne bielkoviny s vysokou biologickou hodnotou ktoré telo efektívne využije na regeneráciu.

Ďalšia dôležitá vec na ktorú si treba dávať pozor je príjem bielkovín. Jedálniček kde sa objaví denne 2x jogurt ktorý obsahuje bielkoviny je nedostačujúci , príjem bielkovín musí byť v strave v oveľa väčšom množstve.