Ako znížiť podkožný tuk ? Toto je tiež jedna z dôležitých vecí ktoré nás zaujímajú. Ako sa zdá , redukcia tuku a chudnutie vyzerá byť to isté , ale nie je to tak úplne to isté.

Rozdiel medzi chudnutím a redukciou tuku je nasledovný .

Chudnutie sa zameriava len na vyslovenú stratu kilogramov nezávisle od toho či sú to svaly alebo tuk, človek chce schudnúť najviac ako je to len možné a je mu pri tom jedno že stráca aj svalovú hmotu na úkor tukov.

Redukcia tuku je kvalitnejšie zbavovanie sa telesnej váhy, kde sa snažíme zhadzovať pomaly a rozumne a taktiež sa snažíme udržať si čo najvyšší podiel svalovej hmoty, pričom sa snažíme zhodiť prevažne len tuk.

Takže toto je taký základny rozdiel medzi týmito na oko podobne vyzerajúcimi vecami. Je len na vás s ktorou cestou sa vyberiete, ale obidve majú rozdielny efekt.

Ako klasické chudnutie za veľa nestojí. Chudnutie slubujú väčšinou extrémne diety , pri ktorých máte neskutočne nízky príjem kalórií. Samozrejme ľudia tu stratia hromadu váhy , ale nebavíme sa tu o tuku. To čo skutočne ľudia strácajú pri nezmyselných dietách je svalová hmota a až potom niekde na konci je tukové tkanivo. Častokrát sa stáva že človek po klasickej diéte vyzerá ešte horšie ako pred jej začatím. Kilá síce išli dole , ale percento tuku sa výrazne nezmenilo. Inými slovami postava vyzerá štíhlejšia , ale aj tak vyzeráme že by sme ešte mali zhadzovať.

Naopak kvalitná redukcia tuku má za následok kvalitné chudnutie prevažne z tukov, samozrejme tiež spálime aj nejakú tú svalovú hmotu. Ale naopak tu nám stačí častokrát schudnúť len pár kg a vyzerá jak keby sme schudli desiatky kilogramov váhy. Je to kvôli tomu lebo prevažnú časť z váhy sme stratili z tukového tkaniva a nie zo svalového.

Takže ako na redukciu tuku. Popíšem to velmi krátko a stručne.

 1. Mierny kalorický deficit

Na to aby ste chudli kvalitne potrebujete byť v miernom kalorickom deficite , vyslovene nie v extrémnom vtedy sa už zbavujeme aj svalovej hmoty.

2. Bielkoviny,Bielkoviny,Bielkoviny

Základná stavebná látka pre svalovú hmotu sú bielkoviny a aj tak ich dodávame do tela málo. Potom sa čudujeme prečo naša postava nepôsobí spevneným dojmom. Je to hlavne kvôli tomu že dodávame do tela minimálne množstvo bielkovín. Takže je potrebná konzumácia kvalitných bielkovín (kuracie prsia, ryby, cottage cheese , tvaroh,vajcia atď) . Tiež bielkoviny musíme prijímať v určitom množstve , u žien cca. 1,5g na kg hmotnosti, čiže 60 kg žena by mala denne prijať 90g kvalitných bielkovín.

3. Tréning

Pri redukcii tuku zohráva tréning tiež velmi dôležitú úlohu. Preto odporúčam zaradiť tréning aj s lahšími činkami a cvičebnými pomôckami. Robiť len hodiny kardia na páse a necvičiť je maximálne neefektívne! Zaraďte do tréningu aj menšie jednoručky, TRX laná, kettlebell , pomôcok je viac než dosť.

Takže v skratke keď to zhrniem. Vyber si či chceš slepo chudnúť čo najviac kilogramov na úkor svalovej hmoty, alebo chceš chudnúť kvalitne s väčším pomerom straty tukov. Od tohto spôsobu sa odvíja aj to ako sa budeš stravovať a trénovať a samozrejme to ovplyvní aj to že ako budeš vyzerať.

V prípade potreby tvorby jedálničkov a tréningových plánov ma kontaktujte do správy.