Všetci sa občas dopúštame chýb, tak isto je to aj pri strave a pri tréningu. Ak sa budeme niektorým základným chybám vyvarovať , naše pokroky budú oveľa rýchlejšie a viditelnejšie . Tu vám prinášam 5 najčastejších chýb pri chudnutí.

 

Chyba číslo 1 . : Stravovanie podľa diety

Schválne som napísal túto chybu ako prvú , lebo je to asi najhoršie čo môžte spraviť ak vám ide o dlhodobý úbytok na váhe. Každá jedna dieta má vyslovený zákaz nejakej potraviny alebo makroživiny, častokrát sú diéty len o hladovke , a spomalujú metabolizmus. Určite sa dietám vyhnite oblúkom a naučte sa správne stravovať bez zbytočných radikálnych obmedzení, ktoré sa aj tak nejdajú vydržat dlhý čas.

 

Chyba číslo 2. : Extrémne nízky príjem jedla počas dňa

Táto chyba väčšinou nastáva u ľudí, ktorí sa čudujú prečo im váha stojí ak denne zjedia len dva kusy ovocia.Extrémne nízkym príjmom jedla nedocielite spaľovanie tuku, akúrat si tak „zaseknete“ metabolizmus , kedy bude telo fungovať v úspornom režime. Preto sa časokrát stáva, že ľudia zvyknú rozpávať veci ako „veď skoro nič nejem a nechudnem“ , „hladujem a aj tak neschudnem“ a podobné veci . Extrémny nízky kalorickí príjem nebude mať na vaše chudnutie tiež pozitívny vplyv.

 

Chyba číslo 3. : Nesprávne zvolený tréning

Ako väčšina z nás vie , strava je 80% úspechu pri chudnutí , ale tréning je tiež samozrejme veľmi  dôležitý. To ako budete trénovať (teda aký tréning zvolíte ) bude mať ťiež dosť výrazný vplyv na chudnutie. Ja sa chytám častokrát za hlavu , keď vidím ženu ktorá chce zredukovať tuk a cvičí tréning ako silový trojbojár. Váš tréning musí byť zameraný tiež na redukciu tuku. Krátke intenzívne tréningy s minimálnymi prestávkami sú to , po čom vaše tuky budú plakať. Ak si neviete dať poradiť s tréningom tak odporúčam si preštudovať Redukčný protokol kde je všetko vysvetlené do podrobna.

 

Chyba číslo 4. : Nesprávne zvolené potraviny

Treba tiež veľmi detailne zvážiť , ktoré potraviny si vyberiete do vášho jedálnička. V prípade rôznych intolerancií stačí vynechať niektorú potravinu alebo zložky potraviny , tam nie je o čom, ale tiež si musíme časokrát pozrieť zloženie daných potravín. Potraviny ktoré sa tvária ako „fit“ časokrát nie sú to , za čo ich považujeme a sú to potraviny prepchaté desiatkami gramami cukrov. Do jedálnička odporúčam vyberať zdroje potravín ktoré obsahujú veľa vlákniny, postupne uvolňujúce sa sacharidy a samozrejme netreba zabúdať na kvalitné bielkoviny. Ak nemáš jasno vtom ktoré potraviny by si mala zaradiť do jedálnička, viac si prečítaš v Redukčnom protokole.

 

Chyba číslo 5. : Priveľa ovocia

Možno to niekoho prekvapí , niekoho možno nie ,ale tiež priveľké množstvo skonzumovaného ovocia môže mať za následok neefektívne chudnutie. Všetci to poznáme z viacerých reklám , rodinka vstane a prvé ako čo ? Idú si rozmixovať čerstvé ovocie , alebo pijú ovocnú šťavu na ráno aj počas dňa.  V ovocných džúsoch a v ovocných šťavách (bez šupky) prijímate ten istý druh cukru ktorý si dávate do čaju a kávy. Je to úplne to isté , len cukor vo forme ovocia je doplnený vitamínmi a minerálmi. Nadmerná konzumácia ovocia a ovocných šťiav je pri chudnutí neprospešná. Ak sa jedná o dva – tri kusy ovocia denne je to v poriadku. Ale ak za deň na ráno vypijete liter ovocnej šťavy , a počas dňa ešte zjete 5 -6 kusov ovocia , už to tak v poriadku nie je .